Minuraha Sinu erapooletu abimees rahaasjade korraldamisel
  • Eesti keeles
  • По-русски
Minu raha

Log in with Facebook

MINU RAHA. KULUD, TULUD JA EESMÄRGID

Oma eelarve koostamiseks, salvestamiseks ja hilisemaks täiendamiseks logi sisse. Sisse logimiseks vali kahe võimaluse vahel: registreerud ja lood endale kasutajanime ja salasõna või logid sisse Facebookiga. Sõltumata sellest, kumba varianti eelistad, näed oma sisestatud andmeid üksnes sina, kui sa just ise oma paroole kellelegi kättesaadavaks ei tee.
NB! Kui oled esimest korda sisse loginud näiteks registreerunud kasutajana ja järgmine kord sisened Facebooki kaudu, siis sa eelmisel korral ehk registreerunud kasutajana salvestatud andmeid ei näe. Seetõttu tasub kogu aeg sisse logida samal viisil!
Kui eelistad mitte sisse logida, siis su andmed ei salvestu, kuid eelarve ridu saad täita ja vormi pdf-formaadis välja trükkida. 

Nõusolek ja põhimõtted isikuandmete töötlemiseks
Finantsinspektsiooni poolt veebilehe minuraha.ee vahendusel (edaspidi Veebileht) pakutava teenuse „Minu raha“ (edaspidi Teenus) kasutamisega kinnitan, et olen tutvunud ja annan nõusoleku mulle kuuluvate isikuandmete töötlemiseks alljärgnevate põhimõtete alusel:

  • Isikuandmete töötlejaks on Finantsinspektsioon (aadress: Sakala 4, Tallinn 15030; telefon: 6680 500; mail: info@fi.ee).
  • Teenuse raames töötleb Finantsinspektsioon Teenuse kasutaja isikuandmeid ulatuses, mis puudutab Teenuse kasutaja enda poolt Teenuse raames sisestatavat ja soovi korral salvestuvat eelarvet (tulud, kulud, prognoosid jms). Käesolev nõusolek on antud kõikide Teenuse kasuta isikuandmete töötlemise kohta mida Teenuse kasutaja on Teenuse kasutamise raames pidanud vajalikuks Teenusesse sisestada.
  • Teenuse raames Teenuse kasutaja poolt info sisestamine ja selle maht on vabatahtlik, nagu ka selle kustutamine. Finantsinspektsioon võib vajadusel kogutud isikuandmed kustutada.
  • Andmete töötlemise eesmärgiks on pakkuda teenust, mille kaudu on Teenuse kasutajal võimalik jälgida enda poolt koostatud eelarvet ning analüüsida endaga seotud rahaasju.
  • Finantsinspektsioon võib volitada Teenuse kasutaja isikuandmeid töötlema teisi isikuid või asutusi, eelkõige seoses Teenuse osutamiseks vajamineva tehnilise toega.
  • Finantsinspektsioon järgib isikuandmete töötlemisel isikuandmete kaitse seaduses sätestatud põhimõtteid.
  • Teenuse kasutajal on seoses teda ennast puudutavate isikuandmetega kõik isikuandmete kaitse seadusest tulenevad õigused, sh õigus tutvuda Finantsinspektsiooni poolt Teenuse kasutaja kohta kogutud isikuandmetega, nõuda isikuandmete parandamist, täpsustamist, kustutamist jm. Käesoleva nõusoleku võib Teenuse kasutaja igal ajal tagasi võtta. Nõusoleku tagasivõtmisel ei ole tagasiulatuvat jõudu.
  • Isikuandmete õiguste kohta saab täpsemat teavet isikuandmete kaitse seadusest (www.riigiteataja.ee) või Andmekaitse Inspektsioonist (www.aki.ee).
  • Finantsinspektsioonil on õigus käesolevaid isikuandmete töötlemise põhimõtteid iseseisvalt muuta, teavitades nendest Veebilehe vahendusel.

 

Logi sisse:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

Unustasid parooli?

Jäta meelde


Sisse logides kinnitan, et olen tutvunud ja nõustun tingimustega.

Oled uus kasutaja:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

korda salasona

Olen tutvunud ja nõustun tingimustega

Asud siin:
Kui on probleem > Makseraskustes käitumine > Vastustustundlik laenamine
  • Teenused
  • Kasulikud abivahendid
  • Kui on probleem
    • Makseraskustes käitumine
      • Makseraskustes käitumine
      • Kust abi küsida?
      • Võlanõustajad
      • Vastustustundlik laenamine
      • Eraisiku pankrot
      • Võlgade ümberkujundamine
    • Lähedase kaotus ja pärimine
      • Testamendi või pärimislepingu koostamine
    • Probleem pangateenusega
      • Probleem pangateenusega
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem liisinguga
      • Probleem liisinguga
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem tarbijakrediidiga
      • Probleem tarbijakrediidiga
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem kindlustusega
      • Probleem kindlustusega
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem investeerimisega
      • Probleem investeerimisega
      • Kaebuse koostamine
    • Petuskeemid
      • Finantsinspektsiooni hoiatusteated
      • Petuskeemid
      • Krediitkaardipettused ja panga paroolide väljapetmine
      • „Loteriivõit“
      • „Nigeeria kirja“ pettus ehk raha transportimise abi
      • Püramiidskeem
      • „Soodsad“ investeerimisskeemid
      • "Abista hädasolijat"
      • "Teeni raha kodust väljumata"
    • Kuidas hoiduda pettusest
    • Leia huvipakkuv teema ja loe edasi
  • Elu- sündmused
  • Minu Raha

Kasulikud viited

  • Vastutustundliku laenamise juhend
  • Vastutustundliku laenamise põhimõte
Tweet

Vastustustundlik laenamine

Eestis kehtib alates 1. juulist 2007 vastutustundliku laenamise põhimõte, mis on sätestatud krediidiasutuste seaduses. Vastutustundliku laenamise põhimõte tähendab, et laenuandja peab tundma oma klienti ning laenuandjal on kohustus hinnata enne laenulepingu sõlmimist tarbija võimekust laen tagasi maksta. Samuti on laenuandjal kohustus enne lepingu sõlmimist klienti sõnaselgelt teavitada, millised ohud võivad tekkida seoses pikaajalise laenu tagasimaksmisega.

Sama põhimõte jõustus 1. juulist 2011 ka võlaõigusseaduses, mis tähendab, et vastutustundliku laenamise põhimõte kehtib kõigile ettevõtetele, kes annavad tarbijatele (eraisikutele) laenu, mitte ainult krediidiasutustele. 
 

Näiteks 2012. aasta märtsis jõustus Tartu maakohtu otsus, millega jäeti rahuldamata Bigbanki hagi eraisiku vastu 5571,19 euro väljamõistmiseks, kuna Bigbank rikkus krediidiasutuste seaduses sätestatud vastutustundliku laenamise põhimõtet. Panga nõue oli üle kolme korra suurem välja laenatud rahast.

Nõue kolm korda suurem välja laenatud summast

Bigbank ja klient sõlmisid 2006–2009 kolm tarbijakrediidilepingut ja kaks lepingutega seotud kokkulepet. Nende alusel sai inimene kokku krediiti 3138,06 eurot ning oli teinud pangale tagasimakseid kokku 4800,91 euro ulatuses. Pank soovis kliendilt tagasi saada tagastamata krediidisummat, intressi, võla sissenõudmisega seotud kulusid, viivist ja lepingu sõlmimise tasu. Seejuures oli panga nõue enam kui kolm korda suurem krediidisummast. Kui krediidisumma oli 3138,06 eurot, siis panga kogunõue ulatus 10 372,10 euroni. 

Kohtu hinnangul olid poolte vastastikkused kohustused ebamõistlikult tasakaalust väljas ning kohus leidis, et inimene on oma kohustuse panga ees täitnud. Kohtu hinnangul suurendas pank inimesele laenukoormuse üle jõu käivaks käitumisega, kus sõlmis korduvalt uusi lepinguid eelmiste võlgnevuste tasaarvestamiseks. Panga ja kliendi vahel viiest sõlmitud lepingust kolme eesmärk ei olnud anda inimesele krediiti, vaid anda krediiti osaliselt või täielikult varasemate võlgnevuste tasaarvestamiseks. Kahe viimase lepinguga inimene raha reaalselt ei saanud, vaid krediidisummad tasaarvestati täies ulatuses eelneva võlgnevusega. Pank lisas võlasummadele juurde lepingu sõlmimise tasud ning viivised ja intressid, mistõttu kokkuvõttes tagasimakstavad summad suurenesid, kuid oluliselt ei suurenenud krediidiks saadavad summad.

Kohus leidis, et uute lepingute sõlmimisel ei võinud pank arvestada inimese võlasumma hulka viivist ja intressi selliselt, mis võimaldavad veelkord nõuda nendelt summadelt intressi ja viivist.

Pank oli teadlik krediidisaaja maksejõulisuse probleemidest. Sellest hoolimata kasutas pank kohtu hinnangul oma positsiooni, et sõlmida uus leping, millega sisuliselt refinantseeriti eelmine leping. Seejuures seoti inimene talle kulukama ja tühiseid kokkuleppeid sisaldava lepinguga.

 


  • Teenused:
  • Igapäevased pangateenused
  • Pangakaardid
  • Hoiused
  • Laenud
  • Liising
  • Kindlustus
  • Investeerimine
  • Pension
  • Kasulikud abivahendid:
  • Uudised
  • Kalkulaatorid
  • Võrdlustabelid
  • Korduvad küsimused
  • Huvitavat lugemist
  • Mängud
  • Sõnaraamat
  • Kontaktandmed
  • Kui on probleem:
  • Makseraskustes käitumine
  • Lähedase kaotus ja pärimine
  • Probleem pangateenusega
  • Probleem liisinguga
  • Probleem tarbijakrediidiga
  • Probleem kindlustusega
  • Probleem investeerimisega
  • Petuskeemid
  • Kuidas hoiduda pettusest
  • Elusündmused:
  • Igapäevased rahaasjad
  • Raha kasvatamine
  • Pension
  • Lähedase kaotus

© FINANTSINSPEKTSIOON

Kasutustingimused

Sakala 4, Tallinn 15030

Tel: 6680 500

Faks: 6680 501

tarbija@fi.ee