Minuraha Sinu erapooletu abimees rahaasjade korraldamisel
  • Eesti keeles
  • По-русски
Minu raha

Log in with Facebook

MINU RAHA. KULUD, TULUD JA EESMÄRGID

Oma eelarve koostamiseks, salvestamiseks ja hilisemaks täiendamiseks logi sisse. Sisse logimiseks vali kahe võimaluse vahel: registreerud ja lood endale kasutajanime ja salasõna või logid sisse Facebookiga. Sõltumata sellest, kumba varianti eelistad, näed oma sisestatud andmeid üksnes sina, kui sa just ise oma paroole kellelegi kättesaadavaks ei tee.
NB! Kui oled esimest korda sisse loginud näiteks registreerunud kasutajana ja järgmine kord sisened Facebooki kaudu, siis sa eelmisel korral ehk registreerunud kasutajana salvestatud andmeid ei näe. Seetõttu tasub kogu aeg sisse logida samal viisil!
Kui eelistad mitte sisse logida, siis su andmed ei salvestu, kuid eelarve ridu saad täita ja vormi pdf-formaadis välja trükkida. 

Nõusolek ja põhimõtted isikuandmete töötlemiseks
Finantsinspektsiooni poolt veebilehe minuraha.ee vahendusel (edaspidi Veebileht) pakutava teenuse „Minu raha“ (edaspidi Teenus) kasutamisega kinnitan, et olen tutvunud ja annan nõusoleku mulle kuuluvate isikuandmete töötlemiseks alljärgnevate põhimõtete alusel:

  • Isikuandmete töötlejaks on Finantsinspektsioon (aadress: Sakala 4, Tallinn 15030; telefon: 6680 500; mail: info@fi.ee).
  • Teenuse raames töötleb Finantsinspektsioon Teenuse kasutaja isikuandmeid ulatuses, mis puudutab Teenuse kasutaja enda poolt Teenuse raames sisestatavat ja soovi korral salvestuvat eelarvet (tulud, kulud, prognoosid jms). Käesolev nõusolek on antud kõikide Teenuse kasuta isikuandmete töötlemise kohta mida Teenuse kasutaja on Teenuse kasutamise raames pidanud vajalikuks Teenusesse sisestada.
  • Teenuse raames Teenuse kasutaja poolt info sisestamine ja selle maht on vabatahtlik, nagu ka selle kustutamine. Finantsinspektsioon võib vajadusel kogutud isikuandmed kustutada.
  • Andmete töötlemise eesmärgiks on pakkuda teenust, mille kaudu on Teenuse kasutajal võimalik jälgida enda poolt koostatud eelarvet ning analüüsida endaga seotud rahaasju.
  • Finantsinspektsioon võib volitada Teenuse kasutaja isikuandmeid töötlema teisi isikuid või asutusi, eelkõige seoses Teenuse osutamiseks vajamineva tehnilise toega.
  • Finantsinspektsioon järgib isikuandmete töötlemisel isikuandmete kaitse seaduses sätestatud põhimõtteid.
  • Teenuse kasutajal on seoses teda ennast puudutavate isikuandmetega kõik isikuandmete kaitse seadusest tulenevad õigused, sh õigus tutvuda Finantsinspektsiooni poolt Teenuse kasutaja kohta kogutud isikuandmetega, nõuda isikuandmete parandamist, täpsustamist, kustutamist jm. Käesoleva nõusoleku võib Teenuse kasutaja igal ajal tagasi võtta. Nõusoleku tagasivõtmisel ei ole tagasiulatuvat jõudu.
  • Isikuandmete õiguste kohta saab täpsemat teavet isikuandmete kaitse seadusest (www.riigiteataja.ee) või Andmekaitse Inspektsioonist (www.aki.ee).
  • Finantsinspektsioonil on õigus käesolevaid isikuandmete töötlemise põhimõtteid iseseisvalt muuta, teavitades nendest Veebilehe vahendusel.

 

Logi sisse:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

Unustasid parooli?

Jäta meelde


Sisse logides kinnitan, et olen tutvunud ja nõustun tingimustega.

Oled uus kasutaja:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

korda salasona

Olen tutvunud ja nõustun tingimustega

Asud siin:
Teenused > Igapäevased pangateenused > Arvelduskonto > Arvelduskonto
  • Teenused
    • Igapäevased pangateenused
      • Arvelduskonto
      • Sularahatehingud
      • Maksed
      • E-arve püsimakse ja püsikorraldus
      • Panga vahetamine
    • Pangakaardid
      • VIIPEMAKSED
      • Enne kaardilepingu sõlmimist
      • Deebetkaart
      • Krediitkaart
      • Pangakaardi turvalise kasutamise meelespea
    • Hoiused
      • Miks hoiustada?
      • Hoiustamine hoiu-laenuühistutes
      • Enne hoiustamist
      • Kogumishoius
      • Kasutushoius
      • Tähtajaline hoius
      • Investeerimishoius
      • Hoiuste tagatus
    • Laenud
      • Enne laenulepingu sõlmimist
      • Intress ja muud laenamisega seotud tasud
      • Laenu tähtaeg ja laenusumma suurus
      • Muud laenulepingu tingimused
      • Käendus
      • HÜPOTEEK
      • Arvelduskrediit
      • Krediitkaart
      • Järelmaks
      • Väikelaen ja tarbimislaen
      • Riiklik õppelaen
      • Eluasemelaen
      • Laenu ennetähtaegne tagasimaksmine
      • Kui laenu tagasimaksmine käib üle jõu
    • Liising
      • Enne liisingulepingu sõlmimist
      • Liisingu põhitingimused
      • Kasutus- või kapitalirent
      • Tasud ja muud võimalikud kulud
    • Kindlustus
      • Miks kindlustada?
      • Enne kindlustuslepingu sõlmimist
      • Kust kindlustust osta?
      • Ala- ja ülekindlustus
      • Liikluskindlustus
      • Kaskokindlustus
      • Reisikindlustus
      • Kodukindlustus ja varakindlustus
      • vastutuskindlustus
      • Elukindlustus
      • Õnnetusjuhtumikindlustus
    • Investeerimine
      • Mis on investeerimine?
      • Investeerimisvõimaluste võrdlus
      • Investeeringu sobivuse hindamine
      • Investeerimisriskid
      • Kuidas alustada?
      • Väärtpaberitehingute tegemine
      • Väärtpaberiportfelli valitsemine
      • Tähtajaline hoius
      • Investeerimishoius
      • Investeerimisriskiga elukindlustus
      • Investeerimisfond
      • Aktsia ja aktsiafond
      • Võlakiri ja võlakirjafond
      • Tuletisväärtpaberid
      • Investeerimiskonto
    • Pension
      • Miks pensioniks valmistuda?
      • I sammas
      • II sammas
      • III sammas
    • Leia huvipakkuv teema ja loe edasi
  • Kasulikud abivahendid
  • Kui on probleem
  • Elu- sündmused
  • Minu Raha
Teenustasude võrdlustabel

Soovitused panga valimiseks

  • Uutele klientidele võib pank pakkuda esimesel aastal soodsamat arveldamist (näiteks tasuta maksed internetipangas või hooldustasuta pangakaart), aga tasub uurida hinnakirjast, mis saab siis, kui esimene aasta möödas. Kindlasti ei tohiks pangavalikul olla otsustavaks kingitused, mida uuele kliendile võidakse pakkuda!
  • Tasub võrrelda erinevate pankade teenuste hinnakirja. Näiteks on panku, kus saab internetipangas tasuta ülekandeid teha ainult samas pangas asuvatele kontodele, kuid on ka panku, kus saab tasuta ülekandeid teha nii sama panga kui ka teistes pankades asuvatele kontodele.
  • Uuri, kas arvelduskontol ja deebetkaardil on kuutasu ja kui jah, siis kui suur?
  • Kui pank pakub teenuste pakette, siis tasub arvutada, kas kasutaksid kõiki paketis olevaid teenuseid ning kas nende eraldi ostmine oleks soodsam või kulukam.
  • Enne otsustamist tasub võrrelda vähemalt kolme panga teenuseid ja hinnakirju.

Kasulikud viited

  • Panga vahetamine
Tweet

Arvelduskonto

Arvelduskonto on eelduseks, et kasutada panga pakutavaid teenuseid – tasuda poes kaardiga, võtta laenu, investeerida jpm. Üldjuhul soovib tööandja kanda arvelduskontole sinu töötasu, sinna laekuvad sotsiaaltoetused ning sealt arvestab pank maha laenu tagasimaksed. 

Arvelduskonto avamine 

Arvelduskonto saab avada vähemalt 18-aastane isik, nooremale saab konto avada tema seaduslik esindaja (lapsevanem. kohtu poolt määratud eestkostja või seadusliku esindaja poolt volitatud isik).

Üldjuhul ei ole alla 7-aastasel lapsel iseseisvat pangatehingute tegemise õigust. Kui laps on 7–17-aastane, võib tema seaduslik esindaja sõlmida ja allkirjastada lapsele konto avamise, internetipanga kasutamise ja deebetkaardi väljastamise lepingu.  Laps saab deebetkaardi ning võimaluse teha lepingus lubatud toiminguid – näiteks ülekandeid internetipangas, sularahaautomaadist raha välja võtta jne. Lapsevanem saab neile toimingutele seada limiidi.
 
Arvelduskontoga seotud põhilised pangatehingud on maksete tegemine internetipangas, kontoris või muude kanalite kaudu, raha laekumine arvelduskontole, sularaha väljavõtmine pangaautomaadist või -kontorist, sularaha sissemakse pangakontoris või makseautomaadis, kontoinfo päringud jpm. Arvelduskontoga on seotud ka deebetkaart, kuid arvelduskonto avamine ei eelda deebetkaardi võtmist. Kliendil võib olla ühes pangas mitu arvelduskontot, samuti võib arvelduskonto avada mitmes pangas.
  
Arvelduskonto avamine on pankades üldjuhul tasuta, küll aga võib olla kontol igakuine hooldustasu, samuti võivad olla tasulised paljud kontoga seotud pangatehingud, näiteks ülekanded, konto väljavõtte tellimine pangakontorist jmt. Üldjuhul maksab pank arvelduskontole ka intressi. Igal pangal on hinnakiri ja arvelduskontole makstav intress erinev. Intresse ja muid tingimusi saab mugavalt võrrelda pankade teenustasude võrdlustabelis.

Enne panga valimist ja arvelduskonto avamist tasub võrrelda erinevate pankade hinnakirju ning läbi mõelda, milliseid pangatehinguid on kõige sagedamini vaja kasutada ning kas oleks kasulikum maksta iga tehingu eest eraldi või otsustada mõne paketipõhise lahenduse kasuks. 
 

Pangateenuste paketid

Paljud pangad pakuvad klientidele pangateenuste pakette. Näiteks võib olla kuutasuga pakett, mis sisaldab teatud arvu tasuta pangatehinguid ja/või soodustusi teenustelt, näiteks hooldustasuta deebetkaart. On ka pakette, mille kuutasu sees võib olla piiramatu arv teatud pangatehinguid. Samuti võivad pankadel olla eraldi paketid noortele, seenioritele, peredele, palju tehinguid tegevatele klientidele jne. Eraldi soodustused võivad kehtida panga kauaaegsetele klientidele, varakamatele klientidele, samast pangast kodulaenu võtnutele jne. Pakettide võrdlemiseks on mugav kasutada võrdlustabelit näidistarbijate kirjeldusega, kus on kirjas erinevate pankade pakutava teenuse hind erinevate tarbimisharjumustega näidistarbijatele.
 

Arvelduskonto sulgemine

Arvelduskonto sulgemine on üldjuhul tasuta, sulgemise eelduseks on asjaolu, et kliendil ei ole panga ees võlgu. Kui arvelduskonto on seotud näiteks mõne laenulepingu teenindamisega või muu kohustusega, siis kontot kohe sulgeda ei saa. Võimaluste kohta saab uurida oma pangast. 
 
Kui soovid arveldused ühest pangast teise viia, saad selle kohta lugeda pangavahetuse alt.

 


  • Teenused:
  • Igapäevased pangateenused
  • Pangakaardid
  • Hoiused
  • Laenud
  • Liising
  • Kindlustus
  • Investeerimine
  • Pension
  • Kasulikud abivahendid:
  • Uudised
  • Kalkulaatorid
  • Võrdlustabelid
  • Korduvad küsimused
  • Huvitavat lugemist
  • Mängud
  • Sõnaraamat
  • Kontaktandmed
  • Kui on probleem:
  • Makseraskustes käitumine
  • Lähedase kaotus ja pärimine
  • Probleem pangateenusega
  • Probleem liisinguga
  • Probleem tarbijakrediidiga
  • Probleem kindlustusega
  • Probleem investeerimisega
  • Petuskeemid
  • Kuidas hoiduda pettusest
  • Elusündmused:
  • Igapäevased rahaasjad
  • Raha kasvatamine
  • Pension
  • Lähedase kaotus

© FINANTSINSPEKTSIOON

Kasutustingimused

Sakala 4, Tallinn 15030

Tel: 6680 500

Faks: 6680 501

tarbija@fi.ee