Minuraha Sinu erapooletu abimees rahaasjade korraldamisel
  • Eesti keeles
  • По-русски
Minu raha

Log in with Facebook

MINU RAHA. KULUD, TULUD JA EESMÄRGID

Oma eelarve koostamiseks, salvestamiseks ja hilisemaks täiendamiseks logi sisse. Sisse logimiseks vali kahe võimaluse vahel: registreerud ja lood endale kasutajanime ja salasõna või logid sisse Facebookiga. Sõltumata sellest, kumba varianti eelistad, näed oma sisestatud andmeid üksnes sina, kui sa just ise oma paroole kellelegi kättesaadavaks ei tee.
NB! Kui oled esimest korda sisse loginud näiteks registreerunud kasutajana ja järgmine kord sisened Facebooki kaudu, siis sa eelmisel korral ehk registreerunud kasutajana salvestatud andmeid ei näe. Seetõttu tasub kogu aeg sisse logida samal viisil!
Kui eelistad mitte sisse logida, siis su andmed ei salvestu, kuid eelarve ridu saad täita ja vormi pdf-formaadis välja trükkida. 

Nõusolek ja põhimõtted isikuandmete töötlemiseks
Finantsinspektsiooni poolt veebilehe minuraha.ee vahendusel (edaspidi Veebileht) pakutava teenuse „Minu raha“ (edaspidi Teenus) kasutamisega kinnitan, et olen tutvunud ja annan nõusoleku mulle kuuluvate isikuandmete töötlemiseks alljärgnevate põhimõtete alusel:

  • Isikuandmete töötlejaks on Finantsinspektsioon (aadress: Sakala 4, Tallinn 15030; telefon: 6680 500; mail: info@fi.ee).
  • Teenuse raames töötleb Finantsinspektsioon Teenuse kasutaja isikuandmeid ulatuses, mis puudutab Teenuse kasutaja enda poolt Teenuse raames sisestatavat ja soovi korral salvestuvat eelarvet (tulud, kulud, prognoosid jms). Käesolev nõusolek on antud kõikide Teenuse kasuta isikuandmete töötlemise kohta mida Teenuse kasutaja on Teenuse kasutamise raames pidanud vajalikuks Teenusesse sisestada.
  • Teenuse raames Teenuse kasutaja poolt info sisestamine ja selle maht on vabatahtlik, nagu ka selle kustutamine. Finantsinspektsioon võib vajadusel kogutud isikuandmed kustutada.
  • Andmete töötlemise eesmärgiks on pakkuda teenust, mille kaudu on Teenuse kasutajal võimalik jälgida enda poolt koostatud eelarvet ning analüüsida endaga seotud rahaasju.
  • Finantsinspektsioon võib volitada Teenuse kasutaja isikuandmeid töötlema teisi isikuid või asutusi, eelkõige seoses Teenuse osutamiseks vajamineva tehnilise toega.
  • Finantsinspektsioon järgib isikuandmete töötlemisel isikuandmete kaitse seaduses sätestatud põhimõtteid.
  • Teenuse kasutajal on seoses teda ennast puudutavate isikuandmetega kõik isikuandmete kaitse seadusest tulenevad õigused, sh õigus tutvuda Finantsinspektsiooni poolt Teenuse kasutaja kohta kogutud isikuandmetega, nõuda isikuandmete parandamist, täpsustamist, kustutamist jm. Käesoleva nõusoleku võib Teenuse kasutaja igal ajal tagasi võtta. Nõusoleku tagasivõtmisel ei ole tagasiulatuvat jõudu.
  • Isikuandmete õiguste kohta saab täpsemat teavet isikuandmete kaitse seadusest (www.riigiteataja.ee) või Andmekaitse Inspektsioonist (www.aki.ee).
  • Finantsinspektsioonil on õigus käesolevaid isikuandmete töötlemise põhimõtteid iseseisvalt muuta, teavitades nendest Veebilehe vahendusel.

 

Logi sisse:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

Unustasid parooli?

Jäta meelde


Sisse logides kinnitan, et olen tutvunud ja nõustun tingimustega.

Oled uus kasutaja:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

korda salasona

Olen tutvunud ja nõustun tingimustega

Asud siin:
Kui on probleem > Petuskeemid > Krediitkaardipettused ja panga paroolide väljapetmine > Krediitkaardipettused ja panga paroolide väljapetmine
  • Teenused
  • Kasulikud abivahendid
  • Kui on probleem
    • Makseraskustes käitumine
      • Makseraskustes käitumine
      • Kust abi küsida?
      • Võlanõustajad
      • Vastustustundlik laenamine
      • Eraisiku pankrot
      • Võlgade ümberkujundamine
    • Lähedase kaotus ja pärimine
      • Testamendi või pärimislepingu koostamine
    • Probleem pangateenusega
      • Probleem pangateenusega
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem liisinguga
      • Probleem liisinguga
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem tarbijakrediidiga
      • Probleem tarbijakrediidiga
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem kindlustusega
      • Probleem kindlustusega
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem investeerimisega
      • Probleem investeerimisega
      • Kaebuse koostamine
    • Petuskeemid
      • Finantsinspektsiooni hoiatusteated
      • Petuskeemid
      • Krediitkaardipettused ja panga paroolide väljapetmine
      • „Loteriivõit“
      • „Nigeeria kirja“ pettus ehk raha transportimise abi
      • Püramiidskeem
      • „Soodsad“ investeerimisskeemid
      • "Abista hädasolijat"
      • "Teeni raha kodust väljumata"
    • Kuidas hoiduda pettusest
    • Leia huvipakkuv teema ja loe edasi
  • Elu- sündmused
  • Minu Raha
Tweet

Krediitkaardipettused ja panga paroolide väljapetmine

Võõra krediitkaardi andmete alusel ostude tegemiseks kopeeritakse sinu krediitkaardi magnetribal olevad andmed ning valmistatakse nende põhjal võltskrediitkaart. Sina avastad oma konto väljavõttelt summad ostude ja teenuste eest, mida sa teinud või tarbinud ei ole. Ka kasutatakse krediitkaartide võltsimiseks meetodit, mis võimaldab mõne vanema krediitkaardi andmed uue varastatud kaardi andmetega üle kirjutada.

Krediitkaartide turvalisuse tõstmiseks on kasutusele võetud protsessorkaardid. Protsessorkaartide kõrval on säilinud ka magnetriba, et oleks võimalik maksta nendes kauplustes, kus on kasutusel magnetriba lugevad terminalid.

HOIATUS: Ära kunagi saada oma krediitkaardi andmeid internetipõhiselt ega e-posti teel kellelegi enne, kui sa pole veendunud tehingu turvalisuses ja usaldusväärsuses.

  • Kui sinu panga poolt sulle välja antud krediitkaart toetab nn turvalise ostude programmi, mis on olemas nii MasterCardil kui Visal (MasterCard Secure ning Verified by Visa), siis võiks eelistada selliseid internetipoode, mis on samuti selle programmiga liitunud. Seal nõutakse kaardikasutaja täiendavat identifitseerimist ning see teeb kaardipettused üsna võimatuks.
  • Nii Eestis kui ka välisriikides kaardiga makstes ära luba teenindajal kaardiga oma silme alt lahkuda. Nii väldid võimalikku andmete kopeerimist. Andmete kopeerimine võtab aega vaid mõned sekundid. Liigselt usaldada ei maksa ka tuttavaid ja sugulasi: sageli on esinenud juhtumeid, kus inimene on andnud oma krediitkaardi andmed ühe internetiostu tegemiseks mõnele tuttavale või sugulasele, kes hiljem saadud andmeid kuritarvitab ja kasutab kaarti omaniku teadmata.  
  • Ära hoia ühes ja samas kohas krediitkaarti ja selle kasutamiseks vajalikku PIN koodi. Ära kanna PIN koodi kaardiga kaasas! Ole hoolikas PIN koodi sisestamisel makseterminali – jälgi, et sinu kõrvalseisjad su PIN koodi ei näeks. Samuti vaata, ega terminalile ei ole paigaldatud mõnda lisaseadet, millega oleks võimalik andmeid kopeerida.
  • Kaardi kaotamisest teata pangale viivitamata!
  • Suhtu kahtlusega igasse pangateenuseid puudutavasse e-kirja või SMS teatesse, mis teavitab sind erakorralisest olukorrast, mille vältimiseks tuleb sul viivitamata teatada oma pangaandmed – näiteks paroolid. Helista alati oma panka ja kontrolli selline informatsioon üle!
  • Kontrolli regulaarselt oma konto väljavõtet. See aitab võimalikke pettusi kiiremini avastada.
  • Ära kasuta vähetuntud internetipoode.

Panga paroolide väljapetmine 

Pettur püüab sinult kätte saada sinu internetipanga paroolid. Sinu meilboksi saabub kiri, millel on panga logo jmt elemendid ning  kus turvakaalutlustel palutakse sul vahetata pangaparoolid .Seetõttu küsitakse informatsiooni ka vanade paroolide kohta. Mingit paroolivahetust tegelikult ei toimu ja sinu poolt saadetud „vana” ehk tegelikult kehtivat parooli kasutatakse sinu konto tühjendamiseks.

HOIATUS: Ükski pank ei palu sul kunagi paroole vahetada e-kirja teel. Paroolivahetus saab toimuda üksnes kas pangakontoris või selles ametlikus internetipangas, kuhu sa oma paroolidega sisened. Kui tekib kahtlus, siis küsi pangast üle!


  • Teenused:
  • Igapäevased pangateenused
  • Pangakaardid
  • Hoiused
  • Laenud
  • Liising
  • Kindlustus
  • Investeerimine
  • Pension
  • Kasulikud abivahendid:
  • Uudised
  • Kalkulaatorid
  • Võrdlustabelid
  • Korduvad küsimused
  • Huvitavat lugemist
  • Mängud
  • Sõnaraamat
  • Kontaktandmed
  • Kui on probleem:
  • Makseraskustes käitumine
  • Lähedase kaotus ja pärimine
  • Probleem pangateenusega
  • Probleem liisinguga
  • Probleem tarbijakrediidiga
  • Probleem kindlustusega
  • Probleem investeerimisega
  • Petuskeemid
  • Kuidas hoiduda pettusest
  • Elusündmused:
  • Igapäevased rahaasjad
  • Raha kasvatamine
  • Pension
  • Lähedase kaotus

© FINANTSINSPEKTSIOON

Kasutustingimused

Sakala 4, Tallinn 15030

Tel: 6680 500

Faks: 6680 501

tarbija@fi.ee