Minuraha Sinu erapooletu abimees rahaasjade korraldamisel
  • Eesti keeles
  • По-русски
Minu raha

Log in with Facebook

MINU RAHA. KULUD, TULUD JA EESMÄRGID

Oma eelarve koostamiseks, salvestamiseks ja hilisemaks täiendamiseks logi sisse. Sisse logimiseks vali kahe võimaluse vahel: registreerud ja lood endale kasutajanime ja salasõna või logid sisse Facebookiga. Sõltumata sellest, kumba varianti eelistad, näed oma sisestatud andmeid üksnes sina, kui sa just ise oma paroole kellelegi kättesaadavaks ei tee.
NB! Kui oled esimest korda sisse loginud näiteks registreerunud kasutajana ja järgmine kord sisened Facebooki kaudu, siis sa eelmisel korral ehk registreerunud kasutajana salvestatud andmeid ei näe. Seetõttu tasub kogu aeg sisse logida samal viisil!
Kui eelistad mitte sisse logida, siis su andmed ei salvestu, kuid eelarve ridu saad täita ja vormi pdf-formaadis välja trükkida. 

Nõusolek ja põhimõtted isikuandmete töötlemiseks
Finantsinspektsiooni poolt veebilehe minuraha.ee vahendusel (edaspidi Veebileht) pakutava teenuse „Minu raha“ (edaspidi Teenus) kasutamisega kinnitan, et olen tutvunud ja annan nõusoleku mulle kuuluvate isikuandmete töötlemiseks alljärgnevate põhimõtete alusel:

  • Isikuandmete töötlejaks on Finantsinspektsioon (aadress: Sakala 4, Tallinn 15030; telefon: 6680 500; mail: info@fi.ee).
  • Teenuse raames töötleb Finantsinspektsioon Teenuse kasutaja isikuandmeid ulatuses, mis puudutab Teenuse kasutaja enda poolt Teenuse raames sisestatavat ja soovi korral salvestuvat eelarvet (tulud, kulud, prognoosid jms). Käesolev nõusolek on antud kõikide Teenuse kasuta isikuandmete töötlemise kohta mida Teenuse kasutaja on Teenuse kasutamise raames pidanud vajalikuks Teenusesse sisestada.
  • Teenuse raames Teenuse kasutaja poolt info sisestamine ja selle maht on vabatahtlik, nagu ka selle kustutamine. Finantsinspektsioon võib vajadusel kogutud isikuandmed kustutada.
  • Andmete töötlemise eesmärgiks on pakkuda teenust, mille kaudu on Teenuse kasutajal võimalik jälgida enda poolt koostatud eelarvet ning analüüsida endaga seotud rahaasju.
  • Finantsinspektsioon võib volitada Teenuse kasutaja isikuandmeid töötlema teisi isikuid või asutusi, eelkõige seoses Teenuse osutamiseks vajamineva tehnilise toega.
  • Finantsinspektsioon järgib isikuandmete töötlemisel isikuandmete kaitse seaduses sätestatud põhimõtteid.
  • Teenuse kasutajal on seoses teda ennast puudutavate isikuandmetega kõik isikuandmete kaitse seadusest tulenevad õigused, sh õigus tutvuda Finantsinspektsiooni poolt Teenuse kasutaja kohta kogutud isikuandmetega, nõuda isikuandmete parandamist, täpsustamist, kustutamist jm. Käesoleva nõusoleku võib Teenuse kasutaja igal ajal tagasi võtta. Nõusoleku tagasivõtmisel ei ole tagasiulatuvat jõudu.
  • Isikuandmete õiguste kohta saab täpsemat teavet isikuandmete kaitse seadusest (www.riigiteataja.ee) või Andmekaitse Inspektsioonist (www.aki.ee).
  • Finantsinspektsioonil on õigus käesolevaid isikuandmete töötlemise põhimõtteid iseseisvalt muuta, teavitades nendest Veebilehe vahendusel.

 

Logi sisse:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

Unustasid parooli?

Jäta meelde


Sisse logides kinnitan, et olen tutvunud ja nõustun tingimustega.

Oled uus kasutaja:

Sinu e-maili aadress

Salasõna

korda salasona

Olen tutvunud ja nõustun tingimustega

Asud siin:
Kui on probleem > Petuskeemid > Petuskeemid > SMS-laenu pettused
  • Teenused
  • Kasulikud abivahendid
  • Kui on probleem
    • Makseraskustes käitumine
      • Makseraskustes käitumine
      • Kust abi küsida?
      • Võlanõustajad
      • Vastustustundlik laenamine
      • Eraisiku pankrot
      • Võlgade ümberkujundamine
    • Lähedase kaotus ja pärimine
      • Testamendi või pärimislepingu koostamine
    • Probleem pangateenusega
      • Probleem pangateenusega
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem liisinguga
      • Probleem liisinguga
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem tarbijakrediidiga
      • Probleem tarbijakrediidiga
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem kindlustusega
      • Probleem kindlustusega
      • Kaebuse koostamine
    • Probleem investeerimisega
      • Probleem investeerimisega
      • Kaebuse koostamine
    • Petuskeemid
      • Finantsinspektsiooni hoiatusteated
      • Petuskeemid
      • Krediitkaardipettused ja panga paroolide väljapetmine
      • „Loteriivõit“
      • „Nigeeria kirja“ pettus ehk raha transportimise abi
      • Püramiidskeem
      • „Soodsad“ investeerimisskeemid
      • "Abista hädasolijat"
      • "Teeni raha kodust väljumata"
    • Kuidas hoiduda pettusest
    • Leia huvipakkuv teema ja loe edasi
  • Elu- sündmused
  • Minu Raha
Tweet

SMS-laenu pettused

Kuigi laenude pakkujad peavad esmakordselt laenu võtta sooviva inimese enne laenulepingu sõlmimist näost näkku tuvastama, ei pruugi seda nõuet kõik laenukontorid täita. Seetõttu on võimalikud erinevad laenupettused, kus petis uurib välja sinu isikukoodi, nime ja arveldusarve numbri ning püüab sinu nimel võtta näiteks kiirlaenu. Pettused on võimalikud ka siis, kui sa oled juba mõne laenukontori klient ning pettur on sellest teadlik. Laenukontor sel juhul sinu isikut enam tuvastama ei pea ja pettur saab sinu isikuandmeid kasutades laenu võtta.

Palutakse luba kasutada sinu arvelduskontot 

Petturid sobitavad tutvust võõraste inimestega, sealhulgas nendega, keda nad on oma kodukandis aeg ajalt kohanud. Pettur pöördub su poole palvega kasutada tema arvelduskontot, sest tal on näiteks pangakonto arestitud, aga palk tuleks siiski kuidagi kätte saada. Selleks palub pettur sul öelda oma nime, isikukoodi ja arveldusarve numbri. Kui need käes, tellib pettur laenukontorist sinu isikuandmeid kasutades sinu arvelduskontole laenu ning palub raha välja võtta ja talle anda. Nii saab pettur raha, kuid laenu tagasimaksmise kohustus jääb sinu kanda.

HOIATUS: Kui keegi sellise palvega sinu juurde tuleb, veendu alati, et tegemist on usaldusväärse sõbra või tuttavaga. Sellises olukorras on kõige kindlam tutvuda konto väljavõttega ja vaadata, kust summad on üle kantud. Vähimagi kahtluse korral kanna raha ülekande tegijale tagasi.

Palutakse abi, kuna on kaotatud dokumendid ja rahakott 

Sinu poole pöördub näiteks bussijaamas keegi võõras ja palub luba kasutada sinu arvelduskontot. Seda väidetavalt seetõttu, et tema rahakott ja dokumendid on kadunud, aga sõber või sugulane on nõus kojusõidu raha panka üle kandma. Abistamise eest lubatakse heategijale tihti tasuks mingi rahasumma. Sealsamas helistab pettur väidetavale ülekande tegijale ja küsib sinu isikukoodi, arvelduskonto numbrit ja muid isikuandmeid. Saadud info alusel võtab teine pettuse osaline mobiiltelefoniga kiirlaenu sinu arvele. Seejärel lähevad pettur ja sina kui ohver koos sularahaautomaadi juurde ning võtate laekunud summa sularahas välja.

Selle skeemi puhul on tegemist pealtnäha teise inimese abistamisega ning sularahaautomaadist ei ole näha, kellelt laekunud raha pärineb. Alles hiljem saabub sulle kiri võlanõudega, milles palutakse laen ära maksta.

HOIATUS: Hoidu sellises olukorras enda isikuandmete ja panga andmete avaldamisest. Proovi leida olukorrale mingi muu lahendus. Sellised ettepanekud viitavad enamjaolt alati pettusele.

Helistatakse ajalehes ilmuva müügikuulutuse peale 

Petturid kasutavad ajalehtedes ja internetis ilmuvaid müügikuulutusi, milles märgitud eseme hind on suhteliselt väike, jäädes näiteks vahemikku 10-15 eurot. Pettuse läbiviijad helistavad müügikuulutuse peale ja avaldavad soovi üks või teine ese ära osta. Maksmise viisiks pakutakse pangaülekannet. Selleks küsitakse sinult kui müüjalt isikukood, arvelduskonto number, aadress ning lubatakse ülekanne ära teha. Saadud andmete alusel võtab pettur telefoni teel kiirlaenu müüja arvele. Seejärel helistab ta uuesti ning teatab, et kandis kogemata 15 euro asemel üle 150 eurot ja palub sul enamlaekunud summa tagastada. Pahaaimamatu inimene tagastabki laenusumma petturile, laenu tagasimaksmise kohustus jääb aga petetule.

HOIATUS: Kontrolli alati konto väljavõttelt, kellelt laekunud summad pärinevad, enne kui asud raha kellegi palvel kuhugi edasi kandma. Ära anna oma isikuandmeid võõrastele!

Inimene ise annab internetipanga koodid petturile 

Selle skeemi puhul kasutatakse ära elektroonilisest pangandusest vähemteadlikke inimesi, kellele soliidse välimusega mees või naine pakub abi. "Abistamise" käigus minnakse mingil usaldusväärsel ettekäändel koos panka ja avatakse arveldusarve. Internetipanga koodid palub võõras enda kätte. Arveldusarve avanud inimene ei oska midagi kahtlustada, kuna avatud arvelduskontol ju raha veel pole, mistõttu peab ta koodide edasiandmist ohutuks. Võõras võtab "abistatava" isiku nimel kiirlaene ja kannab need enda kontole edasi.

HOIATUS: Ära mitte mingil juhul ava eelkirjeldatud näidetega sarnastes olukordades võõraste inimeste palvel arvelduskontot ning ära anna oma internetipanga paroole teiste kätte!


  • Teenused:
  • Igapäevased pangateenused
  • Pangakaardid
  • Hoiused
  • Laenud
  • Liising
  • Kindlustus
  • Investeerimine
  • Pension
  • Kasulikud abivahendid:
  • Uudised
  • Kalkulaatorid
  • Võrdlustabelid
  • Korduvad küsimused
  • Huvitavat lugemist
  • Mängud
  • Sõnaraamat
  • Kontaktandmed
  • Kui on probleem:
  • Makseraskustes käitumine
  • Lähedase kaotus ja pärimine
  • Probleem pangateenusega
  • Probleem liisinguga
  • Probleem tarbijakrediidiga
  • Probleem kindlustusega
  • Probleem investeerimisega
  • Petuskeemid
  • Kuidas hoiduda pettusest
  • Elusündmused:
  • Igapäevased rahaasjad
  • Raha kasvatamine
  • Pension
  • Lähedase kaotus

© FINANTSINSPEKTSIOON

Kasutustingimused

Sakala 4, Tallinn 15030

Tel: 6680 500

Faks: 6680 501

tarbija@fi.ee