Probleem liisinguga

Kui sul on tekkinud probleem liisinguga, siis selgituse saamiseks pöördu kõigepealt liisingut pakkunud ettevõtte poole ning tee seda esimesel võimalusel.
Probleemi olemust ja võimalikke lahendusi on võimalik selgitada telefoni teel, kuid soovitav on edasise selguse huvides pöörduda liisingufirma poole kirjalikult.

Vahel on võimalik kliendi ja liisingufirma omavahelises suhtluses olukorrale mõlemaid pooli rahuldav lahendus leida. Kui siiski tunned, et sinu õigusi on rikutud, tasub enda eest seista.

Kuhu pöörduda?

Finantsinspektsioon

Tarbijakrediidiga seotud probleemides on sul õigus pöörduda sõltumatu nõu ja selgituste saamiseks ka Finantsinspektsiooni poole. Finantsinspektsioonil on võimalik esitada kaebuse alusel tarbijakrediidi andjatele järelepärimine täiendavate selgituste saamiseks ning kontrollida, kas tema tegevus vastab Eesti Vabariigis kehtivatele seadustele. Seejärel edastab Finantsinspektsioon sulle omapoolsed selgitused.

Samas ei ole Finantsinspektsioon lepinguliste vaidluste lahendamise kohtuväline organ ja tema pädevusse ei kuulu ka õiguslike hinnangute andmine. Küll annab inspektsioon teada võimalustest, kuhu vaidluse lahendamiseks pöörduda – kuhu ja kellele esitada kaebus.

Finantsinspektsioonile tuleks esitada kaebus kui:

  • on alust arvata, et krediidiandja ei ole piisava põhjalikkusega tarbija krediidivõimelisust hinnanud;
  • tarbijal ei võimaldata krediidi ennetähtaegset tagastamist;
  • krediidiandja nõuab tarbijalt tasusid, milles pole kokku lepitud;
  • krediidiandja ei vasta tarbija pöördumistele;
  • krediidiandja väljastab ülempiiri ületava krediidi kulukusega laenu;
  • tarbijal ei võimaldata 14 päeva jooksul lepingust taganeda;
  • tarbijal on krediidiandja tegevusega seoses mingi muu probleem.

Kaebus koos vajalike lisadokumentidega tuleks esitada selgelt ja arusaadavalt Finantsinspektsiooni üldmeilile: info@fi.ee. Finantsinspektsioon võib küsida sinu nõusolekut kaebuse edastamiseks krediidiandjale. Pea meeles, et finantsjärelevalve käigus kogutud teave on konfidentsiaalne, seega kogu teavet, mida Finantsinspektsioon on krediidiandja käest saanud ei ole meil võimalik sulle avaldada. 

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet teostab vastavalt tarbijakaitseseadusele järelevalvet Eestis pakutavate kaupade ja teenuste üle. Liisinguga seotud probleemidega, ennekõike probleemide osas, mis puudutavad lepingueelset teavet, tarbijakrediidi standardinfo teabelehte, taganemisõigust, lepingu ennetähtaegset ülesütlemist, sissenõudmiskulusid jne, saad pöörduda infopäringuga selgituste saamiseks Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalveameti poole. Ameti juures tegutseb ka tarbijavaidluste komisjon, mis on tarbija ja kaupleja vahelisi vaidlusi lahendav sõltumatu institutsioon.

Kohus

Kui suhtlemine teenusepakkujaga pole tulemust andnud, saad vaidluse lahendamiseks kohtusse pöörduda. Vastavalt Eesti Vabariigi põhiseadusele mõistab õigust ainult kohus. Eestis on kolmeastmeline kohtusüsteem: I astme kohtud - maakohtud ja halduskohtud, II astme kohtud - ringkonnakohtud ehk apellatsioonikohtud ja III astme kohus - riigikohus ehk kassatsioonikohus. Riigikohtusse pöördumiseks tuleb eelnevalt läbida esimesed kaks kohtuastet.

Kui sul on tekkinud vaidlus liisingufirmaga ja kohtuväliselt ei ole probleemi õnnestunud lahendada ja soovid kohtusse pöörduda, tuleks pöörduda maakohtusse.
 

Viimati uuendatud 9. september 2019