Finantsteenuste kohta esitatud kaebuste arv kasvas

8. veebruar 2024

Finantsinspektsioonile esitati mullu finantsteenuste kohta kokku 389 kaebust, aasta varem oli tarbijate pöördumisi 335.

Sarnaselt varasemale aastale oli ka 2023. aastal suurem osa ehk üle 70 protsendi kaebustest seotud makse- ja krediiditeenustega, peamiselt maksekonto avamisest keeldumise ja sulgemisega. Samuti oli mitmel juhul probleeme maksete teostamisega. 

Finantsinspektsioon arvestab tarbijate kaebustega oma järelevalvelise töö planeerimisel. Näiteks andis inspektsioon mullu välja soovitusliku juhendi põhimakseteenuste osutajatele, et tagada Eestis maksekonto igakülgne kättesaadavus. Finantsinspektsioon juhib soovitusliku juhendiga tähelepanu, et tarbijatele põhimaksekontode avamine, avamisest keeldumine või sulgemine peab pankades alluma ühtsetele reeglitele ning konto avamisest keelduda või konto sulgeda võib vaid erandjuhul.

Juhul kui finantsteenuse pakkuja tegevuse osas on tekkinud arusaamatus või rahulolematus, siis tuleks esmalt pöörduda teenusepakkuja enda poole. Probleemi olemust ja võimalikke lahendusi on võimalik selgitada telefoni teel, kuid edasise selguse huvides on mõistlik teenusepakkujaga suhelda kirjalikult. Kui teenusepakkujaga suheldes ei jõuta lahendusele või ei saada piisavat selgust, võib sõltumatu nõu ja selgituste saamiseks pöörduda Finantsinspektsiooni poole.

Finantsinspektsioonil puudub kaebuste lahendamise õigus, seega ei anna inspektsioon hinnanguid järelevalve all oleva ettevõtte tegevuse õiguspärasusele ega lahenda vaidlusi sisuliselt. Küll võib inspektsioon esitada kaebuse alusel teenusepakkujale järelepärimise, et saada selgitusi ja kontrollida, kas viimase tegevus üldiselt vastab seadusele. Lisaks saab inspektsioon teavitada võimalustest, kuhu vaidluse lahendamiseks pöörduda ehk kuhu ja kellele esitada kaebus.

Kaebuse esitamise vormi leiab Finantsinspektsiooni veebilehelt.

Loe veel:

Rohkem uudiseid

Finantsinspektsioon kutsub neljapäeval, 22. veebruaril kell 10-12 infopäevale, kus selgitatakse nõudeid põhimakseteenuste osutamisele. Infopäev on mõeldud eelkõige pankade ja pangafiliaalide esindajatele, kuid seda võivad jälgida ka kõik teised, kes teema vastu huvi tunnevad. Pankade ja pangafiliaalide esindajaid ootab Finantsinspektsioon osalema Eesti Panga muuseumis, aadressil Estonia…
Eesti Pank ja Finantsinspektsioon kutsuvad majandus-, ühiskonna- ja ettevõtlusõpetajaid 29. veebruaril kell 10–14 rahatarkuse seminarile Eesti Panga muuseumis. Seminaril tutvustame ülevaadet vastvalminud analüüsist Eesti laenuturu kohta, räägime, milliseid teenuseid peavad kõik pangad tarbijale pakkuma ja milliseid kaebusi on nende kättesaadavuse osas esitatud ning vaatame otsa sularaha…
Nõmme Põhikoolis Finantsinspektsiooni ja noorteinfoportaali Teeviit korraldatava rahatarkuse rändnäituse avamisel tõi politseinik Maarja Punak noortele näiteid värvikatest ja levinud petuskeemidest, millega on suuri summasid kaotatud. Petuskeemidest on viimasel ajal juttu palju. Rahast jäädakse ilma nii telefonikõnede, sõnumite kui kopsakat tulu lubavate investeerimispettuste tõttu. Ent…