Finantsteenuste kohta esitatud kaebuste arv kasvas

8. veebruar 2024

Finantsinspektsioonile esitati mullu finantsteenuste kohta kokku 389 kaebust, aasta varem oli tarbijate pöördumisi 335.

Sarnaselt varasemale aastale oli ka 2023. aastal suurem osa ehk üle 70 protsendi kaebustest seotud makse- ja krediiditeenustega, peamiselt maksekonto avamisest keeldumise ja sulgemisega. Samuti oli mitmel juhul probleeme maksete teostamisega. 

Finantsinspektsioon arvestab tarbijate kaebustega oma järelevalvelise töö planeerimisel. Näiteks andis inspektsioon mullu välja soovitusliku juhendi põhimakseteenuste osutajatele, et tagada Eestis maksekonto igakülgne kättesaadavus. Finantsinspektsioon juhib soovitusliku juhendiga tähelepanu, et tarbijatele põhimaksekontode avamine, avamisest keeldumine või sulgemine peab pankades alluma ühtsetele reeglitele ning konto avamisest keelduda või konto sulgeda võib vaid erandjuhul.

Juhul kui finantsteenuse pakkuja tegevuse osas on tekkinud arusaamatus või rahulolematus, siis tuleks esmalt pöörduda teenusepakkuja enda poole. Probleemi olemust ja võimalikke lahendusi on võimalik selgitada telefoni teel, kuid edasise selguse huvides on mõistlik teenusepakkujaga suhelda kirjalikult. Kui teenusepakkujaga suheldes ei jõuta lahendusele või ei saada piisavat selgust, võib sõltumatu nõu ja selgituste saamiseks pöörduda Finantsinspektsiooni poole.

Finantsinspektsioonil puudub kaebuste lahendamise õigus, seega ei anna inspektsioon hinnanguid järelevalve all oleva ettevõtte tegevuse õiguspärasusele ega lahenda vaidlusi sisuliselt. Küll võib inspektsioon esitada kaebuse alusel teenusepakkujale järelepärimise, et saada selgitusi ja kontrollida, kas viimase tegevus üldiselt vastab seadusele. Lisaks saab inspektsioon teavitada võimalustest, kuhu vaidluse lahendamiseks pöörduda ehk kuhu ja kellele esitada kaebus.

Kaebuse esitamise vormi leiab Finantsinspektsiooni veebilehelt.

Loe veel:

Rohkem uudiseid

Euroopa Liidus kehtib piiriülese teenuse osutamise vabadus. See tähendab, et ühes liikmesriigis tegevusloa saanud teenuseosutaja võib oma teenuseid piiriüleselt pakkuda ka teistes liikmeriikides teavitades sellest oma päritoluriigi järelevalveasutust või saades järelevalveasutuselt filiaali asutamisel vastava loa. Teenuste digitaliseerimine on muutnud piiriülese finantsteenuste osutamise…
Keset veebruari koolivaheaega on õpetajad üle Eesti oodatud taas Eesti Panga ja Finantsinspektsiooni rahatarkuse seminarile. Just õpetajatele suunatud seminaril on sel korral teemadeks Eesti leibkondade käekäik, levinumad kaebused finantsteenuste valdkonnas ning rahatarkuse õpe üleüldiselt. Neljapäeval, 27. veebruaril kell 10–13 on õpetajad oodatud Eesti Panga muuseumisse (Estonia pst 11,…
Finantsinspektsioonile (FI) esitati mullu finantsteenuste kohta kokku 374 kaebust, aasta varem oli pöördumisi 389. Suurem osa kaebustest oli seotud makse- ja krediiditeenustega. Võrreldes varasemate aastatega laekus makse- ja krediiditeenuste valdkonnas rohkem kaebusi seoses pettustega – võimalikust pettusest anti teada 35 korral ehk kolmandiku võrra rohkem kui aasta varem. Samuti oli probleeme…