Finantsinspektsioon korraldas 8. novembril kell 11-12 avaliku veebiseminari „Miks Eesti vajab finantsombudsmani?“.
Kui olud muutuvad majanduses keerulisemaks, tekib inimestel rohkem probleeme ja eriarvamusi finantsteenuste kasutamisel. Tihti suudetakse eriarvamused mõistliku suhtlemise abil lahendada. Kuid kahjuks sama tihti neid vaidlusi lahendada ei suudeta. Või lahenevad need vaidlused tugevama kasuks. Kas kõik saavad endale lubada kallist ja aeganõudvat menetlust, kui tekib vaidlus finantsteenuse pakkujaga?
Tartu Ringkonnakohtu kohtunik Vahur-Peeter Liin tegi veebiseminaril ülevaate kohtusüsteemi kitsaskohtadest seoses tarbijate ja laenuandjate vaidlustega. Finantsinspektsiooni juhatuse esimees Kilvar Kessler rääkis sellest, kuidas Finantsinspektsioon juba aastakümneid finantsombudsmani vajalikkusest rääkinud on ning miks peaks finantsombudsman tulema just Finantsinspektsiooni juurde. Rahandusministeeriumi finantsteenuste poliitika osakonna juhataja Siiri Tõniste tegi ülevaate finantsombudsmani eelnõu hetkeseisust – probleemidest ja võimalikest lahendustest. Veebiseminari modereeris Kaisa Gabral Finantsinspektsioonist ning seminari salvestust saab vaadata Finantsinspektsiooni tarbijaveebis minuraha.ee.