Euroopa Kindlustus- ja Tööandjapensionide Järelevalve (EIOPA) jagab soovitusi, millele koroonaviiruse ajal tähelepanu pöörata.
1. Tutvu oma kindlustuslepinguga
Veendu, kas sinu kindlustuskaitse vastab sinu vajadustele: mis on kaetud ja eriti oluline, mis on välistatud.
2. Tea oma lepingulisi kohustusi
Võta ühendust oma kindlustusandja või vahendajaga, kui sa ei saa oma lepingulisi kohustusi täita, näiteks kui sul tekivad makseraskused. Nad oskavad selgitada võimalikke tagajärgi või erinevaid võimalusi ning aitavad lahenduse leidmisel.
3. Tee endale selgeks erakorralised meetmed
Tutvu valitsuse, sinu kindlustusandja või vahendaja kõigi meetmetega, mis nad on kasutusele võtnud, näiteks võimalike muudatustega kahjukäsitluse toimingutes. Need võivad aidata lahendada sinu kindlustuslepinguga seotud probleeme.
4. Ole ettevaatlik pettuste osas
Kui saad pakkumise, kontrolli kindlasti üksikasju põhjalikult. Ole ettevaatlik elektrooniliste sõnumite või võrguteenuste kasutamisel, eriti kui sa pole neid varem kasutanud. Kelmuse tundemärgid: pakkumine tundub liiga hea, et tõsi olla; survestamine valiku tegemisel; soov saada sinu isikuandmeid, näiteks kasutajanime, salasõna, isiklikke või rahalisi andmed.
5. Ära satu paanikasse, kui sinu kindlustuspõhine investeerimistoode kaotab oma väärtust
Aktsiaturud on praegu volatiilsed ja see olukord võib mõnda aega jätkuda. Kui muretsed investeeringu väärtuse languse pärast või seepärast, kas toode sobib sulle endiselt, räägi enne mis tahes toimingu tegemist oma kindlustusandja või vahendajaga.
6. Kahtluse korral pöördu oma kindlustusandja või vahendaja poole
Nad peavad alati tegutsema sinu huvides ja on kohustatud andma selget ja õigeaegset teavet.
LISAINFO
Soovituste autor on Euroopa Kindlustus- ja Tööandjapensionide Järelevalve (EIOPA), Euroopa Liidu asutus, mis tegeleb tarbijakaitse tugevdamisega. Finantsinspektsioon on selle liige.
Tutvuge nõuannetega EIOPA veebilehel jaotises Tips for Consumers: https://www.eiopa.europa.eu/browse/consumers_en